Lägenheten och tillhörande balkong/terrass och förråd
Varje bostadsrättsinnehavare ansvarar och bekostar sin lägenhets fel och brister. I Bopärmen finns tips på hur många fel på egen hand kan förhindras och åtgärdas. De fel som du inte klara själv finns hjälp att köpa via affarssupport@lexium.se eller tel 010-210 45 00
Husets entréer, trapphus, källarutrymmen och återvinningsrummet
Felanmälan till Brf Ängshusen via lexium@angshusen.se
Garaget med garageport och trapphuset intill återvinningsrummet
Felanmälan till Torp 510 garageförening via garage510torp@gmail.com
Gårdar, grönområden, sopsug och besöksparkering
Felanmälan till Örgryte Torp samfällighet via yusuf.nayef@poseidon.goteborg.se
Gatubelysningen utmed Synvillans Gata eller Alfred Wigelius Väg samt utvändig fel utanför Örgryte Torp felanmälas till Göteborg Stads Kundcenter via
Felanmälan - gator, torg och parker - Göteborgs Stad (goteborg.se) eller tel 031-365 00 00
Felparkerade bilar anmäls till Securitas tel 0771-767 000
Vatten, el värme eller lås som inte kan vänta till nästa vardag.
Felanmälan till Låsinvest tel 031-210 400. Fel som orsakas av bostadsrättsinnehavararen bekostas av denne själv.
Hiss felanmälan till Kone telefonnummer 0771-50 00 00. Anmäl bara akuta fel under jourtid.
För fel som är väsentliga, orsakade av vårdslöshet och medfört skada finns ansvarstid mot entreprenören på 10 år dvs till 2026. Det finns även förlängd garantitid för några fastighetsdelar. Anmälan görs till Bonavas kundservice: kundservice@bonava.se eller 020-28 28 28. Om det gäller fel som inte omfattas av förlängd garantitid har bostadsrättsföreningen inte längre bevisansvar.